הישג ענק לראה"מ בהצבעה בכנסת: 99 ח"כים תמכו בהצעה

חדשות קול חי No Comments on הישג ענק לראה"מ בהצבעה בכנסת: 99 ח"כים תמכו בהצעה

הישג ענק לראה"מ בהצבעה בכנסת: 99 ח"כים תמכו בהצעתו נגד הקמת מדינה פלסטינית. רה"מ נתניהו: "אינני זוכר שהכנסת הצביעה – 99 ח"כים ברוב עצום על הצעה כלשהי. אבל הכנסת התאחדה היום. ההצבעה שולחת מסר ישיר לעולם". ח"כ אחמד טיבי הוצא החוצה לאחר שהתפרץ לדבריו. ח"כ לפיד תמך בהצעה אך תקף: "אתה יודע שהמצאת איום"

מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה, בהתאם לסעיף 32(א) לתקנון הכנסת, כפי שנמסרה שלשום במליאה על ידי ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בדבר תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית. 99 חברי כנסת הצביעו בעד אישור ההודעה, אל מול 9 שהתנגדו.

נוסח ההודעה הינו: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

ראה"מ נתניהו: "אינני זוכר שהכנסת הצביעה – 99 ח"כים ברוב עצום על הצעה כלשהי. אבל הכנסת התאחדה היום. ההצבעה שולחת מסר ישיר לעולם". ח"כ אחמד טיבי הוצא החוצה לאחר שהתפרץ לדבריו.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר במהלך הדיון הסיעתי: "אם אתה ראש הממשלה במשך 15 שנה, ובמשמרת שלך נרצחים 1,200 ישראלים, מאות אנשים נלקחים בשבי – אז אתה אשם. אין מישהו אחר. אתה אשם מפני שלא מנעת את זה. אתה אשם כי התפקיד שלך הוא למנוע את זה ולא מילאת את תפקידך. כשאומרים שהחמאס מורתע – אתה אחראי. כשילדים נרצחים בידי החמאס – אתה נעלם. כשמפציצים משאית בסוריה – אתה אחראי. כשעשרות אלפי ישראלים מפונים מביתם בגבול הצפון לחודשים ארוכים – נעלם. זו שיטה נהדרת, זה רק לא יעבוד. אתה אשם – אתה אחראי".

ח"כ איימן עודה: "יש עם שאני כל כך גאה בו – העם הפלסטיני. 100 שנה של מאבק מול התנועה הציונית, מול הקולוניאליזם, מול ארצות הברית. אני גאה בעם הזה שלא מרים דגל לבן. מגיע לעם הפלסטיני זכות להגדרה עצמית להקים מדינה משלו".

בשם הממשלה סיכם את הדיון שר התקשורת, שלמה קרעי: "ההחלטה שמביא היום ראש הממשלה בפני הכנסת היא חשובה ביותר. ההחלטה הזו מעבירה מסר חד משמעי לעולם כולו – לא מקבלים פרס על טרור, לא מקבלים פרס אחרי הטבח הנורא ביותר מאז זוועות הנאצים והקמת מדינת ישראל. בטרור נלחמים, טרור מנצחים וטרור מחסלים".

ראש הממשלה נתניהו: ״אני מברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שהצביעו בעד הצעתי נגד הקמת מדינה פלסטינית. השגנו רוב עצום וחסר תקדים של 99 חברי כנסת. אני לא זוכר רוב עצום כזה על הצעה כלשהיא. הכנסת התאחדה היום ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלסטינית. התכתיב הזה יפגע בשלום והיא שולחת מסר ברור לקהילה הבינלאומית. הכרה חד צדדית לא תקרב את השלום אלא תרחיק אותו. אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל ואת השגת השלום לפני שנשיג ניצחון מוחלט נגד החמאס".

האזינו לדבריו:

 

לפיד עונה לנתניהו: אני ומפלגתי הצבענו בעד ההצעה אבל אתה יודע המצאת איום שלא קיים. לי יש קשרים טובים משלך עם הממשל האמריקאי ואין שום הצעה חד צדדית כזאת משום גורם רשמי. עשית ספין. אני ומפלגתי נגד צעדים חד צדדים ולכן הצבענו בעד גם אם אין איום כזה".



0 תגובות